Monday, October 15, 2018

Mimpi Speaking In English






Almarhum Nek Bojeng suka berkongsi cerita pengalaman dan kenangan kepada admin, dan cerita ini admin dengar sendiri dari mulut Almarhum dibilik beliau. (Cerita ini sebelum ini ada dikongsi oleh Almarhum bersama-sama anak beliau semasa anak beliau meningkat remaja). 

Cerita ini bermula bergini, 

Ada satu malam sedang tidur setelah penat bekerja disiang hari (Almarhum bekerja di WaterBoard ketika itu), beliau telah bermimpi dan tanpa sedar telah bercakap didalam mimpinya.

Almarhum Nek Bojeng " What? You wanna speak english with me?"

Maka didengarlah ucapan tersebut oleh Almarhumah Nek Siti dan beliau pun menjawab dengan yakinnya, kerana diingatkannya suaminya masih belum tidur.

Almarhumah Nek Siti "Yes, licence for ever you know".

Maka terjagalah Almarhum Nek Bojeng setelah mendengar ucapan tersebut dan bertanya, kenapa bercakap english cerita bab lesen malam-malam? Maka tertawalah kedua mereka kerana Almarhum Nek Bojeng terkejut akan isterinya boleh berbicara dalam bahasa English. 

Masa cerita in diceritakan semula oleh Almarhum Nek Bojeng kepada admin, Almarhumah Nek Siti ada dialam bilik (kerana uzur susah nak bergerak akibat penyakit bonkok yang dialaminya) turut tersenyum.

Ya Allah, engkau ampunilah dosa Nek Bojeng dan Nek Sitiku, jauhkanlah mereka dari siksa kubur, berilah ketenangan kepada roh keduanya, tempatkanlah mereka dikalangan orang-orang yang beriman. Masukkanlah mereka kedalam syurga mu Ya Allah. Aamin Ya Rabbal Allamin.

Admin

No comments:

Mesyuarat dan aktiviti PSMA S12 bagi Tahun Januari 2024

 Syukur Alhamdulillah, Mesyuarat bagi peringkat Cawangan PSMA Spring12 bagi Cawangan Samariang Aman / BBS, Cawangan SK Gersik dan Cawangan B...