Saturday, August 20, 2011

Malam Lailatul Qadar

 

Assalamualaikum, salam 1 Malaysia dan salam sejahtera buat semua pengunjung dan ahli-ahli PSMA Spring12. Setelah berpuasa hampir 20 hari maka tibalah pencarian malam yang setiap insan Muslimin dan Muslimah cari iaitu Malam Lailatul Qadar.

Malam yang penuh keberkatan dan pahalanya adalah seperti beribadat dan berfikir kebesaran Allah s.w.t selama 1000 bulan atau 84 tahun. Setiap Ahli PSMA juga saya galakkan untuk mencari malam ini insyaallah hanya sekali sepanjang setiap tahun. Jika diizinkan Allah s.w.t tiada yang mustahil yang penting adalah niat kita yang benar-benar ikhlas untuk beribadat kepada Allah s.w.t.

Aku Sayang Allah

Saya kongsi sedikit info untuk kita jadikan panduan buat diri kita untuk mencari malam lailatul Qadar. (Usaha kita yang penting).

1. Bilakah lailatul Qadar akan berlaku?

Jawapannya, tiada sesiapa yang tahu. Nabi Muhammad menyuruh kita melipat gandakan ibadah pada sepuluh malam terakhir Ramadhan.

image

image

image

Semoga kita dapat mencari Malam Lailatul Qadar.. Sesungguhnya kita sayang Allah dan mengasihi Nabi Muhammad..

No comments:

Mesyuarat dan aktiviti PSMA S12 bagi Tahun Januari 2024

 Syukur Alhamdulillah, Mesyuarat bagi peringkat Cawangan PSMA Spring12 bagi Cawangan Samariang Aman / BBS, Cawangan SK Gersik dan Cawangan B...