Sunday, December 16, 2018

Gelanggang Keluarga di Samariang Aman



Beberapa Minggu yang lepas admin telah membuka gelanggang latihan untuk keluarga di Semariang Aman. Gelanggang ini dikhaskan untuk melatih ahli keluarga dan keturunan Bojeng bin Sam. Admin telah mendapat kebenaran dari bapak admin Mazlan bin Bojeng dan Pak Awie (Alwi bin Bojeng) dan Guru Utama Hazemi bin Bojeng.


Insya Allah gelanggang ini akan menumpukan kepada latihan dan aturcara mengikut asalnya pengurusan Spring12 PSMA di kampung Patinggan (Kampung No6) satu ketika dahulu. Admin  akan berusaha mengembalikan warisan persilatan ini kearah keaslian asalnya dan menjuruskan kepada keaslian seperti asalnya. Setiap perkembangan akan dimaklumkan secara info berperingkat diblog ini.


Semoga gelanggang ini akan terus berfungsi dengan baik, disamping dapat melahirkan pesilat-pesilat yang berpewatakan melayu Sarawak yang baik dalam tingkahlaku dan akhlaknya. Aamin.

Admin.

No comments:

Mesyuarat dan aktiviti PSMA S12 bagi Tahun Januari 2024

 Syukur Alhamdulillah, Mesyuarat bagi peringkat Cawangan PSMA Spring12 bagi Cawangan Samariang Aman / BBS, Cawangan SK Gersik dan Cawangan B...